معضل اجتماعی نشان می دهد که چگونه داده های ما ردیابی می شود


تریستان هریس ، فرستنده سابق طراحی گوگل که در این مستند حضور داشت ، بازگو کرد سن و صبح سیدنی افراد بیشتری بعد از تماشای شبکه های اجتماعی از آنچه که انتظار داشتند قطع شده اند.

وی می گوید: “هدف از این فیلم فقط این نیست كه هرکسی بخواهد برنامه ها را از تلفن خود پاک کند.” “همه ما می دانیم که انتظار از همه غیرممکن است … من فکر می کنم آنچه تغییر کرده است ایجاد یک اجماع جهانی درباره یک مشکل است.”

برای کشف میزان مشکل ، هدف من این بود که بفهمم چه مقدار اطلاعاتی را که مایل بوده ام در طول سالها به غول های فناوری داده ام.

فیس بوک

درخواست اطلاعات من از فیس بوک ، که ارزش آن 774 میلیارد دلار (1090 میلیارد دلار) است و همچنین دارای اینستاگرام و واتس اپ است ، برای بازیابی اطلاعات 338 مگابایتی که نگه داشته ام تنها 10 دقیقه طول کشید.

این اطلاعات شامل هر بار ورود به فیس بوک ، آدرس های IP و مکان هایی که به آنها متصل شده ام ، هر عکسی را که ارسال کردم ، پستی را که درباره آن نظر داده ام ، دعوت نامه های رویداد و هر درخواست عضویت را که رد کردم (متأسفم).

با این حال دکتر بلیندا بارنت ، استاد ارشد ارتباطات در دانشگاه سوینبورن ، می گوید این اطلاعات فقط آغاز اطلاعاتی است که فیس بوک در مورد من در اختیار دارد.

او می گوید: “آنچه فیس بوک داده های پلت فرم را می نامد ، مواردی است که آنها مانند دکمه” پسندیدن “برایشان اختصاصی است ، مدت زمانی که شما روی یک پست قرار می گیرید ، یا سرعت پیمایش ، نحوه برقراری ارتباط با سیستم عامل”. “این به بسیاری از اطلاعات مربوط به شما خیانت می کند ، اما شما هرگز این داده ها را نخواهید گرفت. آنها نمی بینند که شما مالک همان چیزی هستید که متعلق به تصاویر ارسال شده خود هستید.”

نگین Indie اثر تکرار شونده ای دارد ، بهتر از همیشه
بیشتر بخوان!

تمام اطلاعاتی که ما در فیس بوک قرار می دهیم دسته بندی شده و تبلیغ کنندگان می توانند از این دسته ها برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده کنند.

تبلیغ کنندگان می توانند بر اساس وضعیت تاهل مجردها ، نامزدی ، روابط باز ، جدا شده ، مشارکت داخلی ، اتحادیه مدنی ، طلاق ، بیوه یا “پیچیده است” و براساس رویدادهای زندگی مانند شغل جدید ، تازه ازدواج کرده ، به دور از روابط خانوادگی از راه دور.

جیم استوارت ، بنیانگذار آژانس بازاریابی دیجیتال StewArt Media ، می گوید این طبقه بندی چنان گسترده است که در صورت تمایل می تواند افرادی را در فیس بوک هدف قرار دهد که به “حیوانات خانگی (اما فقط گربه ها)” علاقه مند هستند.

به گفته وی ، تبلیغ کنندگان می توانند با دسترسی به هرکسی که عکس تعطیلات خود را در فیس بوک قرار داده است ، افرادی را که دوست دارند سفر کنند ، هدف قرار دهند.

او می گوید: “شما می توانید تاریخ تولد خود را در فیس بوک داوطلب کنید ، اما حتی اگر این کار را نکنید ، فیس بوک احتمالاً می تواند در الگوریتمی از پست هایی که افراد ارسال می کنند روی آن کار کند.” “من آن را خوب و ترسناک می دانم زیرا ترسناک و وحشتناک است اما توانایی هدف گیری از نقطه نظر بازاریابی بسیار قوی است.”

سخنگوی فیس بوک درمورد اینکه آیا این پلتفرم با واکنش کاربران در نتیجه این مستند روبرو شده است ، اظهارنظر نمی کند و می گوید تعداد کاربران در این شرکت همچنان در حال رشد است.

نینتندو برای فصل تعطیلات به Super Mario می پیوندد
بیشتر بخوان!

سخنران به پاسخ فیس بوک به نشان می دهد معضل اجتماعی اوایل این ماه منتشر شد ، جایی که او به ادعاهای این مستند می پردازد و می گوید این ماده حاوی مطالبی در زمینه احساسات است.

این مستند ادعا می کند که شرکت های فن آوری و رسانه های اجتماعی عمداً برای فروش ما و سود بردن از داده های ما از طریق “ردیابی سرمایه داری” هنگامی که کاربران محصول هستند ، طراحی شده اند.

هریس می گوید: “در این سیستم ، ما نهنگ هستیم ، ما درخت هستیم و وقتی استخراج می شویم به دلیل توجه خود برابرتر هستیم.”

فیس بوک در پاسخ خود می گوید: “شما محصول نیستید.” “ما گزارشاتی را در مورد انواع افرادی که تبلیغات و عملکرد تبلیغات خود را مشاهده می کنند به تبلیغ دهندگان ارائه می دهیم ، اما اطلاعاتی را که شخصاً شما را شناسایی می کند به اشتراک نمی گذاریم مگر اینکه به ما اجازه دهید.”

فیس بوک ادعا می کند معضل اجتماعی دیدگاه تحریف شده ای درباره چگونگی کارکرد سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای ایجاد “بز لعنتی راحت” برای “مشکلات اجتماعی دشوار و پیچیده” ارائه می دهد.

تیک تاک

در حالی که فیس بوک محبوب ترین شبکه رسانه های اجتماعی است ، TikTok – با ارزش 100 میلیارد دلار – به سرعت در حال پیشرفت است ، به خصوص در جمعیت های جمعیتی جوان.

TikTok 2 میلیارد بار در سراسر جهان بارگیری شده است ، از زمان شروع اپیدمی COVID-19 حدود 2.5 میلیون کاربر در استرالیا و 50 درصد افزایش کاربران داشته است.

TikTok متعلق به شرکت چینی ByteDance است و دولت این نگرانی را ایجاد کرده است که از این پلتفرم می توان برای ایجاد یک پایگاه داده دیجیتالی عظیم از کاربران استفاده کرد که می تواند با حزب کمونیست چین به اشتراک گذاشته شود.

مایکروسافت در یک معامله 10.4 میلیارد دلاری بزرگترین بازی های ویدیویی جهان را از آن خود کرده است
بیشتر بخوان!

من خواستم اطلاعاتم را از TikTok بارگیری کنم و رسیدن به آن چند روز طول کشید ، اگرچه حدود 700 مگابایت بود.

این داده ها شامل جلوه های مورد علاقه من ، هشتگ ها ، اصوات ، پیروان من و لیست زیر ، سابقه ورود به سیستم ، تاریخچه مرور ویدیو و تاریخچه چت است.

با توجه به بحث و جدال پیرامون برنامه ، داده های جمع آوری شده توسط TikTok کاملاً محدود بود ، گرچه مسلماً من هرگز در TikTok پست نگذاشته ام ، زیرا فقط از آن برای کار استفاده می کنم.

TikTok پاسخی نخواهد داد معضل اجتماعی یا داده هایی که وی جمع آوری می کند.

گوگل

شرکت فناوری که بیشترین اطلاعات را در مورد من ذخیره کرد ، گوگل بود که ارزش بازار آن بیش از یک تریلیون دلار آمریکا است.

جیا دو ، بنیانگذار آژانس DuData ، کارشناس داده گفت که شاخکهای گوگل در همه جا وجود دارند ، بخش عمده ای از “پشت” اینترنت برای این غول فناوری پرداخت و مدیریت می شود.

درخواست صادرات داده های Google شامل بارگیری از 46 محصول مختلف Google شامل همه موارد از صفحه من ، ایمیل ها و نقشه ها در کنار Google Pay ، Chrome و YouTube بود که Google نیز متعلق به آن است و به 14 گیگابایت داده افزایش یافت.

در تنظیمات تبلیغاتی من ، گوگل من را به عنوان یک زن 35 تا 44 ساله متاهل و دارای فرزند طبقه بندی می کند و حتی تا آنجا پیش می رود که درآمد خانوار من را بالا برآورد می کند “زیرا فعالیت ورود به سیستم خدمات Google شما مشابه افرادی است که به Google گفته اند در این گروه هستند.”

اپل به دنبال خسارت از خالق Fortnite در اختلافات مربوط به فروشگاه برنامه است
بیشتر بخوان!

این علائم من مانند شیرینی ها (درست) ، فیلم های اکشن / ماجراجویی (اشتباه) و نرم افزار حسابداری و مالی (نه چندان زیاد ، گرچه من در حال حاضر بازپرداخت مالیات خود را انجام می دهم که ممکن است توضیح دهد).

سخنگوی گوگل از اظهار نظر خودداری کرد اما به “مرکز ایمنی” آنلاین خود اشاره کرد که بیان می کند غول جستجوی آنلاین اطلاعات شخصی کاربران را نمی فروشد.

در این مقاله آمده است: “ما از داده ها برای نمایش تبلیغات مرتبط در محصولات Google ، سایت های وابسته و برنامه های تلفن همراه به شما استفاده می کنیم.” “در حالی که این تبلیغات به ما کمک مالی می کند و خدمات آن را برای همه رایگان می کند ، اطلاعات شخصی شما برای فروش نیست.”

وی می گوید گوگل نسبت به استفاده از داده ها “بسیار حساس” است و نسبت به آنچه به تبلیغ دهندگان می فروشد بسیار محتاط است ، اما یادداشت می کند آنچه توسط غول های فناوری اطلاعات شخصی در نظر گرفته می شود ، گاهی محدود است.

وی می گوید: “هر چیزی که نام آن به آن پیوست شود ، یا شماره پرونده مالیاتی من یا شناسه های سنتی پیوست شده به آن اطلاعات شخصی در نظر گرفته شود”. “شناسه دستگاه – شناسه تلفن همراه من را بگویید – که اطلاعات شخصی در نظر گرفته نمی شود ، گرچه برای اتصال به حساب من و سپس به من یک قدم بسیار کوچک است.”

حفاظت از اطلاعات شخصی استرالیایی موضوعی است که آنجل فالک ، کمیسر اطلاعات استرالیا و کمیسیون حفظ حریم خصوصی ، نسبت به آن هوشیار است.

Xbox Series S ، Series X جزئیات معرفی را در استرالیا دریافت می کنند
بیشتر بخوان!

دفتر وی با ادعای تداخل جدی و مکرر در حفظ حریم خصوصی ، به دنبال جریمه های مدنی علیه فیس بوک است.

او می گوید: “تمرکز ما بر انطباق و اعمال بر روی فن آوری ها و شیوه های تجاری است که مستندات ، ردیابی ، رهگیری و تکیه بر روشهای مبهم اشتراک اطلاعات است”. “استرالیایی ها در حال حاضر با بزرگترین خطرات حفظ حریم خصوصی آنلاین روبرو هستند.”

این کشور علاقه مند به تغییر در مقررات برای رفع نگرانی در مورد این شیوه های در حال ظهور ، از جمله اصلاح قانون حریم خصوصی است.

ادعاها

هریس می گوید تنظیم در مورد جمع آوری داده ها مهم است ، اما ما باید نگران نحوه استفاده از این داده ها توسط شرکت های فناوری برای پیش بینی ما باشیم.

او کتاب یووال نوح هراری را نقل می کند ساپینز، که برای کسی که هرگز به فیس بوک نمی گوید که او همجنسگرا است ، مثالی است ، اما فیس بوک این را براساس الگوهای کلیک قبل از اینکه خودشان را بشناسد ، می داند.

وی می گوید: “هنگامی كه این اطلاعات در دسترس باشد ، تبلیغ كنندگان می توانند آن را هدف قرار دهند بدون اینكه شما حتی در مورد خود بدانید و این عدم تقارن قدرت خطرناك است.” “کل ماجرا [of reform] این در حال تغییر کل اکوسیستم است. “

بیشترین بازدید در فناوری

ادعاها


منبع: www.mvm210.ir

لینک ها کوتاه شده

shrtco.de/7lVf3
clck.ru/RT298
u.nu/vwe93
ulvis.net/YqPz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *